Skuteczne kampanie w Internecie   pl | en

Co nowego w Vendo?

SEM Standard 2011

W dniach 31 marca i 1 kwietnia 2011 odbyła się już trzecia edycja konferencji SEM Standard na której mieliśmy przyjemność uczestniczyć.

SEM Standard 2011
Jak co roku SEM Standard wprowadza nas w świat najlepszych praktykach, przedstawiając najnowsze trendy
na rynku SEM/SEO oraz strategie marketingowe w wyszukiwarkach.
W tym roku konferencja była poświęcona reklamie w wyszukiwarkach i sieciach kontekstowych.
Gościem specjalnym była Gillian Muessig, prezes i współzałożycielka SEOmoz amerykańskiego serwisu
( www.seomoz.org ), który jest źródłem wiedzy o SEO dla pozycjonerów z całego świata.
Łącznie odbyły się 22 bloki tematyczne, z czego tak naprawdę każdy z uczestników mógł znaleźć coś dla siebie.
Padało wiele pytań dotyczących między innymi: najlepszych narzędzi zwiększających konwersję,
sposobu wykorzystania działania SEO/PPC jako narzędzia wspierającego procesy zakupowe w e-commerce
czy sposobu zaprojektowania serwisu stricte pod wyszukiwarki.
Pojawiło się również sporo ciekawych informacji. Dowiedzieliśmy się na przykład, że CTRy w naturalnych wynikach wyszukiwania dla pierwszej pozycji wynoszą 45%, natomiast dla drugiej 28%, dla trzeciej 20%,
a z kolei dla 10 już tylko 7%. Dane są jednak uśrednione i dotyczą rynku światowego, ale dają do myślenia.
Jeszcze ciekawszy okazał się podział budżetów SEO vs. PPC. PPC to globalnie ok 8% kliknięć, natomiast SEO
to ok 92% kliknięć, a budżety rozkładają się zupełnie odwrotnie - linki sponsorowane – 90%,
wyniki organiczne – 10%.
Sporo cennych informacji dotyczących zmian rynku display'owego z punktu widzenia klienta AdWords i wydawcy AdSense dostarczył nam Piotr Marzec. Piotr zafundował nam również premierę: pokazał oficjalnie
Google +1 Button.
Z kolei Dominik Wałęga z Next opowiedział nam o najdynamiczniej rozwijającym się trendzie czyli mobile search
i jego wpływie na działania SEM.
I na koniec wystąpienie, które wywołało szczególna uwagę wśród słuchaczy.
Sławek Graczy oraz Krzysztof Piwowar z Adv.pl poruszyli zagadnienie SUO (Search and User Optimization).
W wolnym tłumaczeniu optymalizujmy serwis jednocześnie pod katem wyszukiwarek i użytkowników.
Tu niezbędny jest team składający się ze specjalistów SEO i usability, co powinno być już standardem w wielu projektach.


Na kolejne spotkanie czekamy już z niecierpliwością ;-)
Zespół Grupy Vendo

 

Idź do strony głównej  

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami!

Jesteśmy do Twojej dyspozycji.

Kontakt z nami